ALGEMENEVOORWAARDENLIFT-EXPRESS.NLArtikel1:DefinitiesIn deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Opdrachtnemer:Lift-express.nl
2. Opdrachtgever:iedere natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroepofeenbedrijf, iedere natuurlijk persoon, handelend in de uitoefening van een beroep of eenbedrijf, en/of rechtspersoon die aan de opdrachtnemer opdracht heeft gegeven tot huren van(een) verhuislift(en) en/of het verrichten van werkzaamheden, en behalve deze diensvertegenwoordiger(s), gemachtigde(n) en rechtsverkrijgende(n). Met name wordt hieronderook verstaan degene in wiens opdracht en/of voor wiens rekening (een) verhuislift(en)word(t)(en) gehuurd.
3. Opdracht: elk verzoek van opdrachtgever tot het huren van (een) verhuislift(en) en/of tot hetverrichten van (verhuis)werkzaamheden, in welke vorm dan ook gedaan. Een opdracht zalmede geacht worden te zijn gegeven door toezending of afgifte van gegevens of zaken aande hand waarvan de verhuislift kan worden verhuurd en/of de (verhuis)werkzaamhedenkunnen worden verricht.
4. Verhuislift(ook wel ladderlift genoemd): een lift die wordt gebruikt om grote, zware of groteaantallen goederen te verplaatsen. De (verhuis)lift of een ander object, dat het onderwerp isvan de huurovereenkomst.
5. Medewerker: de Verhuisliften-operator c.q. liftbediende die de verhuislift bediend en/of de(meewerkend) verhuizer die door de Opdrachtnemer beschikbaar wordt gesteld.
6. Werkzaamheden: alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven of die dooropdrachtnemer uit anderen hoofde worden verricht, dit alles in de ruimste zin des woords enieder geval omvattende de werkzaamheden zoals vermeld in de opdrachtbevestiging c.q. allewerkzaamheden die aan de gegeven opdracht dienstig kunnen zijn.
7. Verhuur/Dienstverlening: alle door opdrachtnemer aangeboden diensten, onder andere(maar niet uitsluitend) bestaande uit: de verhuur van verhuisliften met een Verhuisliften-operator die de verhuislift bediend en het ter beschikking stellen van arbeidskrachten voor(verhuis)werkzaamheden, dit alles in de ruimste zin des woords.
8. Overeenkomst: de overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever waarop dezealgemene voorwaarden van toepassing zijn.
9. Opdrachtbevestiging: bevestiging van de overeenkomst dooropdrachtnemer.
10. Schriftelijk: bij brief, fax of e-mail, of bij boodschap die via een ander gangbaarcommunicatiemiddel wordt overgebracht en op schrift kan worden ontvangen op voorwaardedat de identiteit van de verzendermet afdoende zekerheid kan wordenvastgesteld (tenzijdeze algemene voorwaarden anders bepalen
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, opdrachtenen overeenkomsten van opdrachtnemer aan en/of met haar opdrachtgever(s). Dezealgemene voorwaarden zijn tevens van toepassing op eventuele aanvullende en/ofvervolgopdrachten c.q. latere overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever. Detoepasselijkheid van door opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden, hoe dan ookgenaamd, wordt door opdrachtnemer uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2. De opdrachtgever met wie eenmaal met toepassing van deze algemene voorwaarden isgecontracteerd, stemt in met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op latereovereenkomsten tussen hem/haar en Opdrachtnemer.
3. Aanvullingen op en/of afwijkingen van deze voorwaarden zijn uitsluitend geldig indien dezedoor opdrachtnemer schriftelijk aan opdrachtgever zijn bevestigd. Indien opdrachtnemer bijenige overeenkomst met opdrachtgever een aanvullingen/of afwijking op deze voorwaardenheeft gemaakt, kan opdrachtgever zich daar bij latere overeenkomsten nimmer op beroepen. Aanvullingen en/of afwijkingen op deze algemene voorwaarden dienen telkenmaleuitdrukkelijk te zijn overeengekomen.
4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel ofgedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemenevoorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Opdrachtnemer en opdrachtgever zullenalsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige ofvernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekkingvan de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.
5. Indien zich tussenopdrachtnemer en opdrachtgever een situatie voordoet die niet in dezealgemene voorwaarden en/of in de overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever isgeregeld, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar het doel en de strekking vandeze algemene voorwaarden.
6. Indien opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt,betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat opdrachtnemer inenigerlei mate het recht zou verliezen in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingenvan deze algemene voorwaarden te verlangen.
1. Alle door opdrachtnemer gedane aanbiedingen en offertes, in welke vorm ook en door wiedan ook gedaan, zijn altijd vrijblijvend, tenzijopdrachtnemer schriftelijk uitdrukkelijk andersheeft aangegeven.
2. Aanbiedingen en offertes zijn gebaseerd op gegevens die door opdrachtgever zijn verstrekt,van de juistheid waarvan opdrachtnemer mag uitgaan.
3. Opdrachtnemer kan niet aan zijn offertes wordengehouden indien de opdrachtgeverredelijkerwijs kan begrijpen dat de aanbieding(en) of offerte(s), dan wel een onderdeeldaarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
4. De aanvaarding van een aanbieding en/of offerte die afwijkt van deze aanbieding en/ofofferte, geldt als een verwerping van de oorspronkelijke aanbieding en/of offerte en als eennieuwe aanbieding en/of offerte die opdrachtnemer niet bindt. Dit geldt ook in het geval deaanvaarding slechts op ondergeschikte punten van die aanbieding afwijkt.
5. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten
1. Een overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever komt indien en nadatopdrachtnemer de opdracht schriftelijk aan opdrachtgever heeftbevestigd dan wel wanneeropdrachtnemer geheel of gedeeltelijk aan een opdracht uitvoering heeft gegeven. Bij gebrekevan een opdrachtbevestiging wordt het bestaan van de overeenkomst en de aard van deovereenkomst c.q. dienstverlening afgeleid uit de correspondentie tussen opdrachtnemer enopdrachtgever.
2. Indien opdrachtgever niet akkoord gaat met het vermelde in bedoelde opdrachtbevestiging,dienen, op straffe van verval, reclames hiertegen binnen drie dagen na dagtekening van deopdrachtbevestiging, en inelk geval voordat de werkzaamheden een aanvang nemen,schriftelijk te worden ingediend bij opdrachtnemer.
3. Opdrachtnemer is bevoegd, voor de uitvoering van de overeenkomst gebruik te maken vandoor opdrachtnemer aan te stellen of aangestelde medewerker(s),dan wel in te huren c.q. inte lenen medewerker(s) die naar het oordeel van opdrachtnemer voldoende zijngekwalificeerd. Vervanging van (een) medewerker(s) tijdens de uitvoeringsduur van deovereenkomst kan naar goeddunken van opdrachtnemer plaatsvinden.
4. Onderverhuur en beschikbaarstelling van de verhuislift door de opdrachtgever aan derden isslechts toegestaan na uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van opdrachtnemer, op straffevan verval van verzekeringsdekking c.a..
5. Indien in opdracht van opdrachtgever bij het laden/lossen, verplaatsen en/of vervoeren vangoederen van opdrachtgever gebruik wordt gemaakt van de diensten van medewerkers vanopdrachtnemer, geschiedt dit geheel voor rekening en risico van opdrachtgever.
6. Bij alle overeenkomsten geldt dat opdrachtgever zelf te allen tijde verantwoordelijk blijft voorhet (ver)plaatsen en/of vervoeren van de goederen op de verhuislift, het laden en lossen vande goederen en de ingehuurde verhuiswagen(s).
7. Opdrachtnemer zal alle opdrachten naar beste inzichten vermogen uitvoeren. Dezeverplichting heeft het karakter van een inspanningsverplichting.
8. Voor iedere opdracht met betrekking tot het ter beschikking stellen van een extra medewerkervoor de uitvoering van de (verhuis)werkzaamheden geldt een minimale afname van tweeaaneengesloten uren per medewerker, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
9. De opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de uitvoering van de opdracht kanworden beïnvloed, indien de partijen tussentijds overeenkomen de aanpak,werkwijze enomvang van de opdracht en/of daaruit voortvloeiende werkzaamheden uit te breiden en/of tewijzigen.
10. Indien aanpassing van de opdracht leidt tot meerwerk en/of een langere huurperiode, zal ditvoor zover nodig als een aanvullende opdracht aande opdrachtgever worden bevestigd.
11. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor eventuele aanspraken van derden, die inverband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan opdrachtgevertoerekenbaar zijn
1. De uitvoering van alle overeenkomsten dan wel de wijziging(en) daarvan of aanvulling(en)daarop zijn gebaseerd op (ook voor derden) veilig en goed te bereiken locaties, zulks naar hetoordeel van de opdrachtnemer en op aangeven van de opdrachtgever. Indien blijkt dat deomstandigheden op of om de locatie zodanig zijn dat de overeenkomst niet, niet veilig of nietbinnen de overeengekomen termijn kan worden uitgevoerd, heeft opdrachtnemer het recht deverhuislift en/of medewerker(s) op een ander tijdstip (wederom) ter beschikking te stellen, deextra kosten en/of tijd die daarmee gemoeid zijn bij de opdrachtgever in rekening te brengendan wel de bedongen prijs of het bedongen tarief te verhogen, of de opdracht te beëindigenzonder dat opdrachtgever enig recht heeft op vergoeding.
2. Mocht de gesteldheid of omstandigheden op of om de locatie van zodanige aard zijn, dat deuitvoering van de overeenkomst niet dan met risico van de verhuislift(en) en overigegereedschappen en/of de medewerker(s) van opdrachtnemer of derden zou kunnengeschieden, zulks ter beoordeling van de opdrachtnemer, dan heeft opdrachtnemer het rechtde overeenkomst c.q. opdracht onuitgevoerd te laten en zich weer in het bezit van deverhuislift(en) te stellen. De opdrachtgever isin dit geval de overeengekomen vergoeding enalle bijkomende kosten verschuldigd aan opdrachtnemer.
3. Opdrachtgever verplicht zich de omstandigheden op en om de locatie, inclusief parkeer-ofvervoerruimte, voor de verhuislift(en) zodanig te organiseren en de te vervoeren goederenzodanig te verpakken, dat opdrachtnemer in redelijkheid in staat wordt gesteld deovereenkomst schadeloos en binnen aanvaardbare omstandigheden uit te voeren.Opdrachtgever verplicht zich om kennis te nemen van de bouwkundige staatvan het pand,met name balkon en/of balustrade teneinde schadeloos te kunnen werken met deverhuislift(en) en zo nodig bescherming of versteviging aan te brengen. Artikel 5.2. isdienovereenkomstig van toepassing.
4. Indien van toepassing dient de opdrachtgever op zijn/haar kosten voor zorg te dragen dathij/zij, tijdig voor de terbeschikkingstelling van de verhuislift, beschikt over de benodigdevergunningen, ontheffingen, goedkeuringen en dergelijke.
5. De verhuisliftheeft een maximum bereik van 34meter, tenzij door opdrachtnemer andersaangegeven. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk indien blijkt dat de verhuislift debetreffende locatie waarvandaan de goederen moeten worden verplaatst niet kan bereiken,bijvoorbeeld doordat de betreffende locatie hoger ligt dan het maximum bereik en/of deverhuislift verder van het pand moet staan waardoor de hoogte niet kan worden bereikt. Indienhierdoor de goederen niet met de verhuislift kunnen worden verplaatst dan is dat geheel voorrekening en risico vande opdrachtgever. De opdrachtgever is in dit geval deovereengekomen vergoeding en alle bijkomende (extra) kosten verschuldigd aanopdrachtnemer.
6. Voor rekening en risico van opdrachtgever zijn de door opdrachtnemer gemaakte extrakosten, extra uren vanverhuur en/of ter beschikking stellen van (een) medewerker(s),alsmede de overige schade voor opdrachtnemer, vanwege het niet, niet tijdig of niet behoorlijknakomen van de verplichtingen door opdrachtgever als bedoeld in dit artikel en/of het niettijdigof niet behoorlijk verschaffen door de opdrachtgever van voor de verhuur van deverhuislift(en) en/of uitvoering van de werkzaamheden noodzakelijke bescheiden en/ofgegevens.
7. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, die van derdendaaronder begrepen, ontstaan doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door deopdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, het niet of niet behoorlijknakomen van de verplichtingen van opdrachtgever als bedoeld in dit artikel, vanwege slechtestaat en/of ondeugdelijke locaties en/of constructies en/of schade aan het pand,balkon/balustrade, dakpannen e.d. indien de verhuislift daartegen geplaatst moet worden.Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor vorderingen van derden jegens wegensvorenbedoelde schade.
8. Gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst is de opdrachtgever verplicht diensaansprakelijkheid voor eventueel door of namens hem/haar veroorzaakte schade teverzekeren door middel van een adequate en in Nederland gebruikelijkeaansprakelijkheidsverzekering
1. Tenzij anders overeengekomen of vermeld zijn alle prijzen exclusief B.T.W., doch inclusiefbrandstofkosten en het terbeschikking stellen van een medewerker voor de bediening van deverhuislift.
2. Tenzij anders overeengekomen, is opdrachtgever aan opdrachtnemer een vergoedingverschuldigd conform de overeengekomen tarieven, te vermeerderen met een toeslag (pertijdselement) voor extra huurtijd buiten de overeengekomen huurperiode. Naast devergoeding worden de (uur)tarieven voor het ter beschikking stellen van (een) extra(verhuis)medewerker(s) op basis van de werkelijk bestede tijd en alle overige aan deuitvoering van de opdracht verbonden (verschot)kosten afzonderlijk aan opdrachtgever inrekening gebracht. Onder aan de opdracht verbonden kosten wordt onder meer verstaan:leges voor het aanvragen van ontheffingen.
3. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen draagt opdrachtgever zorg voor heffingen vanoverheidswege of andere instanties, zoals inzake vanvergunningen, boetes, parkeergeld,afzettingsmateriaal en alle andere verplichtingen die samenhangen met de uitvoering van deovereenkomst.
4. Alle (extra) kosten die opdrachtnemer maakt voor de duur en/of de tijdstippen waarop deverhuislift ter beschikkingwordt gesteld en/of de werkzaamheden worden verricht die feitelijkanders is/zijn dan in eerste instantie tussen opdrachtnemer en opdrachtgeverovereengekomen moeten door de opdrachtgever worden betaald.
5. Opdrachtnemer heeft het recht de overeengekomen tarieven te verhogen, indien factorenwaarop de tarieven zijn gebaseerd wijzigen. Onder bedoelde factoren zijn onder meerbegrepen: wijziging van vrachttarieven of andere heffingen en/of belastingen, lonen, socialelasten en wisselkoersen.
1. Betaling door of vanwege opdrachtgever aan opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient,zonder enig recht op aftrek, korting en/of verrekening, onmiddellijk na de periode vanterbeschikkingstelling contant of per pin te geschieden, aan de door opdrachtnemer terbeschikking gestelde liftbediende, tenzij opdrachtnemer en opdrachtgever schriftelijk anderszijn overeengekomen.
2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen of op de factuur anders vermeld, dient, in geval vanfacturatie achteraf, de vergoeding en de kosten binnen 14 dagen na factuurdatum te zijnvoldaan, zonder enig recht op aftrek, korting en/of verrekening. Indien betaling per bank isovereengekomen dient bij die betaling per bank de datum van betaling de datum vancreditering, die op het oudste openstaande bedrag (exclusief rente en kosten) wordtafgeboekt.
3. Indien opdrachtgever niet binnen de in de vorige leden genoemde termijn(en), dan wel eenandere tussen partijen overeengekomen termijn, heeft betaald, is de opdrachtgever vanrechtswege in verzuim en is opdrachtnemer gerechtigd, zonder dat een ingebrekestelling isvereist, om vanaf de betreffende vervaldag van de factuur–hieronder wordt tevens eenhandgeschreven bon verstaan–een vertragingsrente in rekening te brengen van 1% perkalendermaand, dan wel de wettelijke (handels)rente indien deze meer bedraagt dan devertragingsrente, waarbij een deel van een maand tot een volle maand wordt gerekend, eenen ander tot op de dag der algehele voldoening en onverminderd de verdererechten van opdrachtnemer. Telkens na afloop van één jaar wordt het bedrag waarover de rente wordtberekend vermeerderd met de over dag jaar verschuldigde renten. De in het bezit vanopdrachtnemer zijnde doordruk of kopie van de door opdrachtnemer verzonden factuur geldtals volledig bewijs van de verschuldigdheid van de rente en de dag, waarop derenteberekening begint.
4. Opdrachtnemer heeft het recht een voorschot te vragen aan opdrachtgever dan wel teverlangen dat opdrachtgever naar het oordeel van opdrachtnemer voldoende zekerheid steltvoor het nakomen van de betalingsverplichtingen. Indien de opdrachtgever het hiervoorbedoelde voorschot niet verstrekt of de gevraagde zekerheid niet stelt binnen de dooropdrachtnemer gestelde termijn, is de opdrachtgever hiermee in verzuim zonder dat hiertoeeen nadere ingebrekestelling is vereist en is opdrachtnemer dientengevolge gerechtigd deuitvoering van al haar verplichtingen op te schorten dan wel de ontbinding van alle opdrachtenbij de opdrachtgever in te roepen, zonder dat opdrachtgever recht heeft op enige vergoeding.
5. Uitsluitend betalingen aan opdrachtnemer c.q. de door opdrachtnemer ter beschikkinggestelde liftbediende of voorman werken bevrijdend. Betalingen aan andere medewerker(s)dan de liftbediende ofvoorman of het verstrekken van voorschotten aan medewerker(s) zijnverboden en onverbindend en kunnen nimmer grond opleveren voor schulddelging ofschuldvergelijking.
6. In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijkvoor de betaling van het overeengekomen c.q. verschuldigde bedrag en de verschuldigderente(n) en kosten.
7. Indien opdrachtgever een consument is en na het verstrijken van de eerste betalingstermijnals bedoeld in het eerste lid van dit artikel, niet of niet volledig aan de betalingsverplichtingheeft voldaan, stuurt opdrachtnemer aan opdrachtgever een schriftelijke aanmaning terbetaling van het openstaande bedrag en de rente als bedoeld in artikel 7.3. daarover binneneen tweede termijn van veertien dagen, onder aanzegging van de buitengerechtelijkeincassokosten volgens de staffel buitengerechtelijke incassokosten (BIK). Indienopdrachtgever binnen de tweede termijn niet of niet volledig aan de betalingsverplichting heeftvoldaan zijn de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd, alsmede de rente als bedoeldin artikel 7.3. over de buitengerechtelijke incassokosten vanaf de dag van verschuldigdheiddaarvan. Indien opdrachtgever geen consument is en na het verstrijken van de eerstebetalingstermijn als bedoeld in het eerste lid van dit artikel, niet of niet volledig aan debetalingsverplichting heeft voldaan, zijn de buitengerechtelijke incassokosten conform deAanbevelingen Werkgroep van de Nederlandse Vereniging voor de Rechtspraak (RapportVoorwerkII) met een minimum van € 150,00, alsmede de rente als bedoeld in artikel 7.3. overde buitengerechtelijke incassokosten vanaf de dag van verschuldigdheid daarvan,verschuldigd, een en ander te vermeerderen met de verschuldigde omzetbelasting.
8. Alle gerechtelijke en/of executie en/of overige kosten die opdrachtnemer heeft moeten makenals gevolg van de niet nakoming door opdrachtgever, komen eveneens voor rekening vanopdrachtgever.
9. Opschorting van betaling of verrekening door opdrachtgever is niet toegestaan.
10. Opdrachtnemer heeft het recht de door opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken inde eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opgevallen renteen tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. Opdrachtnemer kan, zonderdaardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de opdrachtgevereen andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Opdrachtnemer kanvolledige aflossing van de hoofdsom weigeren,indien daarbij niet eveneens de opengevallenen lopende rente en incassokosten worden voldaan.
11. Opdrachtnemer is, onverminderd haar overige rechten, bevoegd de nakoming van al haarverplichtingen, op te schorten tot op het moment waarop al haar vorderingen opopdrachtgever volledig zijn voldaan. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor eventueleschade die hierdoor voor opdrachtgever of derdenvoortvloeit.
1. De gehuurde zaken blijven te allen tijde eigendom van opdrachtnemer, ongeacht de duurvande overeenkomst. Indien opdrachtgever zich opzettelijk het gehuurde/de verhuislift(en) toe-eigent, is er sprake van verduistering.
2. De opdrachtgever is, behoudens schriftelijke toestemming van opdrachtnemer, niet gerechtigdde gehuurde zaken/de verhuislift(en) te vervreemden, te verpanden of anderszins tenbehoeve van derden te bezwaren.
3. Opdrachtgever zal opdrachtnemer onmiddellijk in schrift op de hoogte stellen indien dezaak/verhuislift in beslag wordt genomen of anderszins aanspraak wordt gemaakt op(enigonderdeel van) de zaak/verhuislift. Indien de opdrachtgever kennis draagt van een mogelijkbeslag op de zaak/verhuislift, dient hij/zij opdrachtnemer hiervan op de hoogte te stellen.Bovendien zal opdrachtgever aan opdrachtnemer op eerste verzoek hiertoe, meedelen waarde betreffende zaak/verhuislift zicht bevindt.
4. Bij beslag op (een deel van) de gehuurde zaak/verhuislift, (voorlopige) surseance van betalingof faillissement van de opdrachtgever, zal de opdrachtgever de beslagleggende deurwaarder,bewindvoerder of curator onmiddellijk op de hoogte stellen van de (eigendoms-)rechten vanopdrachtnemer.
1. Onder reclames worden verstaan alle klachten van de opdrachtgever terzake van deuitvoering van de overeenkomst.
2. Opdrachtgever dienteventueel waarneembare gebreken terstond, doch uiterlijk binnen 24 uurna terbeschikkingstelling, bij de opdrachtnemer te reclameren en zulks nadien per omgaandeaan de opdrachtnemer te bevestigen, bij gebreke waarvan eventuele gebreken bijterugneming door opdrachtnemer geacht worden te zijn ontstaan gedurende de tijd van deterbeschikkingstelling aan de opdrachtgever en voor rekening en risico van de opdrachtgeverdient te komen.
3. Reclames terzake van de uitvoering van de opdracht dienen met bekwame spoedschriftelijken deugdelijk gemotiveerd, doch uiterlijk binnen twee werkdagen na het einde van deuitvoering van de overeenkomst bij opdrachtnemer te worden ingediend, bij gebreke waarvanopdrachtnemer wordt geacht de overeenkomst naar behoren te hebben uitgevoerd.
4. Elke recht van de opdrachtgever terzake de overeenkomst, schadevergoeding daaronderbegrepen, vervalt in ieder geval indien hij/zij niet binnen één maand na het einde vanuitvoering van de overeenkomst schriftelijk en gemotiveerd heeft gereclameerd.
5. Een reclame als dit artikel bedoeld schort de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op,tenzij opdrachtnemer aan opdrachtgever te kennen heeft gegeven dat zij die reclame gegrondacht.
6. Ingeval van een terecht uitgebrachte reclame heeft opdrachtnemer de keuze uit tussenaanpassing van het in rekening gebrachte bedrag, het kosteloos verbeteren, het opnieuwverrichten van de overeengekomen werkzaamheden, of indien dit laatste niet meer mogelijk ofzinvol is, het geheel of gedeeltelijk niet meer uitvoeren van de overeenkomst tegen restitutienaar evenredigheid van een door opdrachtgever betaald bedrag.
7. Indien het alsnog verrichten van de werkzaamheden c.q. het uitvoeren van de overeenkomstniet meer mogelijk of zinvol is, zal opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen degrenzen van artikel 13.
1. Het is mogelijk om de verhuislift vooraf te reserveren. Bij het sluiten van de overeenkomstwordt het tijdstip en de periode waarop de reservering betrekking heeft en waartegen deverhuislift voor de huurder beschikbaar dient te zijn, in onderling overleg bepaald en in deovereenkomst vastgelegd en/of door de opdrachtnemer worden bevestigd. Indien deopdrachtgever de gereserveerde verhuislift niet op het overeengekomen tijdstip en voor deovereengekomen periode afneemt, is de opdrachtnemer desondanks gehouden de volledigevergoeding en de bijkomende kosten te voldoen.
2. Onverminderd het voorgaande, kan de opdrachtgever de reservering en/of opdrachtannuleren. In dat geval brengt de opdrachtnemer de als gevolg hiervan in redelijkheidontstane kosten (werkelijk gemaakte kosten en aan derden verschuldigde kosten) en/of hetals gevolg van de annulering ontstane omzetverlies als volgt in rekening bij opdrachtgever:
3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deopdracht te annuleren zonder datopdrachtgever enig rechtop vergoeding heeft in het geval:
1. de weersomstandigheden van dien aard zijn dat er sprake is van onwerkbaar weer,bijvoorbeeld–doch niet beperkt tot–bij windstoten, windkracht beaufort 6 of meer, mist,neerslag of omstandigheden waardoor de verhuislift vanaf de grond niet goed zichtbaar is,een en ander ter beoordeling van de opdrachtnemer;
2. van onverwachte reparatiewerkzaamheden van de verhuislift. In dit geval vervalt eveneens debetalingsverplichting van opdrachtgever ter zake van de huur van de betreffende verhuislift
1. Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomstte ontbinden, zonder enig recht van opdrachtgever op schadevergoeding, indien:
1. de opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdignakomt;
2. de opdrachtnemer c.q. haar medewerkers en/of de door haar ingeschakelde derden c.q.hulppersonenbij de uitvoering van de overeenkomst dreigen te worden blootgesteld aan voorde gezondheidschadelijke stoffen;
3. de situatie op de locatie niet voldoet aan de arbeidsomstandighedenwet of redelijke eisenvanveiligheid;
4. de uitvoering van de overeenkomst in redelijkheid onmogelijk is, door derden wordt gehinderdofverboden;
5. bij de uitvoering van de overeenkomst sprake is van zodanige omstandigheden in deomgeving van deverhuislift dat opdrachtnemer het niet verantwoord acht de opdracht uit tevoeren;
6. na het sluiten van de overeenkomst opdrachtnemer ter kennis gekomen omstandighedengoede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. Indiener gegronde vrees bestaat dat de opdrachtgever slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zalnakomen, is de opschorting ofontbinding slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haarrechtvaardigt;
7. indien de opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid testellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheiduitblijft of onvoldoendeis;
8. indien door de vertraging aan de zijde van de opdrachtgever niet langer van opdrachtnemerkanworden gevergd dat hij de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
2. De opdrachtnemer is bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien de opdrachtgeveroverlijdt, onder curatele wordt gesteld, hij/zij surseance van betaling aanvraagt, in staat vanfaillissement wordt verklaard, ten aan zien van hem/haar de Wet Schuldsanering NatuurlijkePersonen van toepassing wordt verklaard, hij/zij zijn/haar woonplaats of zetel naar hetbuitenland verplaatst, er beslag op de verhuislift wordt gelegd, of indien tijdens de huurperiodevan het bestaan van omstandigheden blijkt, die van dien aard zijn dat ware opdrachtnemerhiervan op de hoogte geweest, zij de overeenkomst niet was aangegaan.
3. Voorts is opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandighedenvoordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naarmaatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien erzich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van opdrachtnemer kan wordengevergd.
4. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van opdrachtnemer op deopdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien opdrachtnemer de nakoming van deverplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en de overeenkomst.
5. Indien opdrachtnemer totopschorting of ontbinding overgaat, is zij op generlei wijze gehoudentot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan en/of restitutie vaneen door opdrachtgever verrichte prestatie. Indien de ontbinding van de opdrachtgevertoerekenbaar is, is de opdrachtgever verplicht tot vergoeding van de schade, daaronderbegrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan.
6. Opdrachtnemer behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.
7. In geval van in dit artikel genoemde gevallen zal opdrachtgever alle medewerking aanopdrachtnemerverlenen om zich weer in het bezit van de verhuislift(en) te doen stellen.
8. Het eindigen van de overeenkomst om welke reden dan ook, daaronder tevens annulering alsbedoeld inartikel 10 begrepen, ontslaatpartijen niet van de lopende verplichtingen uit hoofdevan de overeenkomst.
9. Na beëindiging van de overeenkomst blijven de bepalingen die vanuit hun aard nawerkinghebben, hungeldigheid behouden.
1. Opdrachtnemer is niet gehouden tot hetnakomen van enige verplichting jegens deopdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niette wijten is aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeergeldende opvattingen voor haar rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrentin de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien enniet voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardooropdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen, ziekte en/of werkstakingen inhet bedrijf van opdrachtnemer of van door opdrachtnemer ingeschakelde personen of derden,oproer, oorlog en ander onlusten, boycotten, natuurrampen, extreme weersomstandigheden,brand, machinebreuk, storingen in het bedrijf van opdrachtnemer, gebrek aan grondstoffen,verhindering en/of onderbreking van de transportmogelijkheden, en/of maatregelen van enigeoverheidsinstantie daaronder begrepen.
3. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheiddie (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat opdrachtnemer haarverplichtingen had moeten nakomen.
4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmachtvoortduurt de verplichtingen uit deovereenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is iederder partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding vanschade aan de andere partij.
5. Voor zover opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht haar verplichtingen uit deovereenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan hetnagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, isopdrachtnemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelteseparaat bij opdrachtgever in rekening te brengen. De opdrachtgever is gehouden het dooropdrachtnemer in rekening gebrachte bedrag te voldoen als ware er sprake van eenafzonderlijke overeenkomst
1. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade van opdrachtnemer die is ontstaan tengevolge van enige gebeurtenis tijdens de huurperiode of anderszins verband houdend met dehuur van de verhuislift(en). Alle handelingen met betrekking tot het gebruik van de verhuisliftzijn geheel voor rekening en risico van de opdrachtgever.
2. Indien krachtens een door opdrachtgever al dan niet verplicht afgeslotenverzekeringsovereenkomst tegen risico van cascoschade oftegen het risico van wettelijkeaansprakelijkheid een uitkering wordt verstrekt aan opdrachtnemer of aan een derde, laat datde aansprakelijkheid van de opdrachtgever onverlet.
3. Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tothetgeen in dit artikel is geregeld.
4. Opdrachtnemer aanvaardt aansprakelijkheid voor de door opdrachtgever geleden schade engemaakte kosten voor zover deze schade en kosten redelijkerwijs aan haar kunnen wordentoegerekend in verband met het nietnakomen van haar verplichtingen jegens opdrachtgeveren voor zover deze aansprakelijkheid door haar verzekering wordt gedekt, zulks tot hetbedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering. Het eigen risico tot een bedrag van €500,00 per schadegeval komt geheel voor rekening van opdrachtgever. Gaat de verzekeraarin enig geval niet tot uitkering over dan is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer beperkt tothet in de betreffende opdracht in rekening gebrachte bedrag, althans het in rekeninggebrachte bedrag dat betrekking heeft op het gedeelte van de opdracht waarop deaansprakelijkheid betrekking heeft, omzetbelasting daarin niet mee begrepen. Deaansprakelijkheid voor personeel van opdrachtnemer en door opdrachtnemer ingeschakeldederden c.q. hulppersonen wordt hierbij volledig uitgesloten.
5. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor schade aan of het gevolg van te vervoerengoederen van opdrachtgever. Alle schade voortkomend uit de handelingen van deopdrachtnemer alsmede bij het op-en afbouwen van deverhuislift(en) zijn op risico vanopdrachtgever, tenzij opdrachtgever en opdrachtnemer anders zijn overeengekomen. Artikel 5is dienovereenkomstig van toepassing.
6. Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht op de door opdrachtgever te lijden of geledenschade voor zover mogelijk te voorkomen of te verminderen.
7. Onder schade wordt uitsluitend verstaan schade aan personen, schade aan zaken en directevermogenschade. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade–welke dan ook–diedoor of tijdens de uitvoering van de overeenkomst wordt toegebracht aan zaken waaraan ofwaarmee wordt gewerkt of aan zaken welke zich bevinden in de nabijheid van de plaats waarde werkzaamheden worden uitgevoerd, behoudens en voor zover opdrachtnemer daarvoorverzekerd is en tot maximaal het bedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering. Vooralle zaken die opdrachtgever aan opdrachtnemer c.q. een medewerker ter beschikking stelt, isopdrachtnemer op generlei wijze aansprakelijk.
8. Iedere verdere aansprakelijkheid voor schade, uit welke hoofde dan ook en schade vanderden daaronder begrepen, wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Opdrachtgever vrijwaartopdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade. Opdrachtnemer is nimmeraansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, vertragingsschade,gederfde winst, verminderde opbrengst, gemiste besparingen en schade doorbedrijfsstagnatie.
9. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf de schadedatum.
10 .De in dit artikel neergelegde aansprakelijkheidsbeperkingen worden mede bedongen tenbehoeve van door opdrachtnemer ingeschakelde personen of derden, die derhalve hierdooreen rechtstreeks beroep op dezeaansprakelijkheidsbeperkingen kunnen doen.
11 .De in dit artikel genoemde aansprakelijkheid vanopdrachtnemer brengt niet mee datopdrachtgever vanzijn/haar betalingsverplichting wordt ontslagen. Opdrachtgever isgehouden het door opdrachtnemer inrekening gebrachte (factuur)bedrag binnen de daarvoorgeldende betalingstermijn volledig te voldoen.12.Ingeval van overmacht is opdrachtnemer nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook.
1. Als opdrachtnemer en opdrachtgever in de toekomst een verschil van mening hebben over deuitleg van wat in de opdracht wordt bepaald of als er zich situaties voordoen die niet opvoorhand in de opdracht zijn geregeld, dan zullen opdrachtnemer en de opdrachtgever hunbest doen om in goed overleg tot een oplossing te komen.
2. Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van opdrachtgever uit welke hoofde ook jegensopdrachtnemer vervallen in ieder geval na twaalf maanden na het moment waaropopdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van dezerechten en bevoegdheden.
1. Op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten en alle daaruit voortvloeiende verbintenissen is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing.
2. Alle eventuele geschillen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever zullen worden beslechtdoor de recht erin het arrondissement van de vestigingsplaats van opdrachtnemer. Dit betrefteen exclusieve bevoegdheid van vorenbedoelde rechter. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
3.Partijen kunnen een andere vorm van geschillenbeslechting overeenkomen.
1. Deze algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op www.Lift-express.nl.
2. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de rechtsbetrekking met opdrachtnemer.
3. De Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan.